Leveransinformation

Vi skickar vanligtvis våra paket med Posten som brev, postpaket eller företagspaket. Vid bordsleveranser samt försändelser till företag och kommuner använder vi DHL som distributör. Du får ett kollinummer per e-mail från oss när paketet skickas. Detta använder du för att spåra och hämta ut ditt paket. Du kan spåra ditt paket med hjälp av Postens kolli-ID på www.posten.se eller DHL:s sändningsnummer på www.dhl.se. För närvarande går det inte att spåra brevförsändelser.

Leveranstid

Alla beställningar som görs före kl 15.00 packar och skickar vi i regel samma dag. Detta innebär att du kan hämta ut ditt paket nästkommande arbetsdag (2 dagar gäller för norra Sverige och Gotland). Skulle leveranstiden på din beställning överskrida 5 dagar så tar vi personligen kontakt med dig. Ditt paket finns att hämta på närmaste utlämningsställe i 2 veckor.

Fraktkostnad

Vid köp av bordtennisbord tillkommer fraktkostnader inom Sverige som framgår i samband med att ni beställer bordet. Här har ni även möjlighet att välja om ni vill hämta bordet i vår butik i Stockholm. På övriga varor debiteras postens eller DHLs avgifter. Denna fraktkostnad framgår när ni slutför beställningen.

Fraktskada

Finns fraktskador på emballaget? Öppna kartongen och inspektera om det finns några skador på godset. Om det gör det be chauffören notera det på fraktsedeln. Det kan finnas dolda fel som inte syns på emballaget så vänligen packa upp godset snarast för inspektion. Rätten för reklamation av godset utgår inom 6 dagar till fraktbolaget. Eventuell fraktskada skall anmälas till DHL, 0771-345 345. Välj alt. 4, skada. Uppge sändningsnummer och typ av skada. Ring även TTEX på 08-508 804 70 och uppge sändningsnumret.

Returer och byten

Brev skickas till:
TTEX
Box 451 05
104 30  Stockholm

Paket och bord skickas till:
TTEX
Observatoriegatan 10
113 29  Stockholm

Retur av vara

Var noga med att fylla i ditt kundnummer och fakturanummer. Skriv en förklarande text om att du vill returnera varan. När vi mottagit varan och godkänt returen återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Returfrakten betalar du själv. Observera att du kan bli skyldig att betala ersättning för värdeminskning av varan om den använts mer än vad som behövdes för att fastställa dess egenskaper och funktion.

Byte av vara

Var noga med att fylla i ditt kundnummer och fakturanummer. Skriv en förklarande text om att du vill göra ett byte mot annan vara. Glöm inte att fylla i vilken storlek och modell du önskar istället. När vi fått varan och godkänt bytet skickar vi ut den nya varan till dig.

Vill du lägga undan en produkt eller storlek för byte så ring eller maila oss. Om den nya varan är dyrare betalar du mellanskillnaden, och om den är billigare får du skillnaden tillgodo eller utbetald.

Reklamation av vara

Vid hantering av reklamationer tillämpar vi alltid Konsumentköplagen. Vid reklamation kontaktar du oss så snart du upptäckt felet. När vi fått varan och reklamationen blivit godkänd, sänder vi dig en ny vara. Alternativt återbetalar vi dig vad du lagt ut för varan. Det är viktigt att du meddelar oss om hur du vill göra.

Vid återbetalning får du pengarna tillbaka inom 7 dagar om du lämnat ditt kontonummer (bankgiro/postgiro/bankkonto), i annat fall kan det ta längre tid. (OBS. Vid angivelse av bankkonto - glöm inte bankens namn, clearingnr och kontonr). Har du använt kreditkort vid betalning så för vi tillbaka pengarna till ditt kort.


No products

To be determined Leverans
0kr Total

Till kassan